ســـازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در راســتاي انجام هر چه بهتر آئين نامه و تسهيل در امر ميهماني و انتقال دانشجويان، زمان ثبت نام متقاضيان میهمانی و انتقال را برای سال تحصیلی 98-97 از طریق سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir اعلام می نماید.
براین اساس دانشگاهها و موسسات موظف ميباشند زمان شروع ثبت درخواستهاي ميهماني و انتقال را با استفاده از ابزارهاي مناسب (سايت دانشگاه، تابلوهای اطلاعات آموزشي در كليه دانشكدهها و پرديسهاي هر دانشگاه يا موسسه و …) به اطلاع کلیه دانشجویان برسانند.
دانشگاه های مبدأ موظفند بر اساس مفاد آيين نامه شماره 88441/3/41 مورخ 20/3/92 درخواست دانشجو را بررسي نموده و در صورت داشتن شرايط از ابتدای خرداد لغایت 15 تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ريز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال نمايد. دانشگاه های مقصد موظفند حداكثر تا پایان مرداد ماه نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام نماید.
وظايف متقاضي:
دانشجو بايستي با اطلاع کامل از شرایط آئین نامه میهمانی و انتقال درخواست خود را مبني بر نوع آن (2 نیمسال ميهماني، تمديد ميهماني، ميهمان دائم و انتقال) در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام شده (اول ارديبهشت لغايت سي و يك ارديبهشت) ثبت و با اطلاع كامل از شرايط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصيلي، وضعيت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه يا موسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا نمايد.
تذکر: لازم به ذکر است متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا بایستی در سامانه سجاد ثبت نام نمایند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست میهمانی و انتقال خود را ارائه نمایند.
متقاضي ميهماني و انتقال مسئول صحت اطلاعات ارائه شده در خصوص شرايط خاص خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر يك از اطلاعات ارائه شده، تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.
دانشجویان متقاضی انتقال توام با تغییر رشته، خارج از سامانه و از طریق شورای بررسی موارد خاص مبدا و مقصد اقدام نمایند.
اداره كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم
اطلاعيه درخواست ميهماني و انتقال
به اطلاع كليه دانشجويان متقاضي ميهماني و انتقال مي رساند، سامانه سجاد سازمان امور دانشجويان از مورخه 1397/02/01 لغايت 1397/02/31 فعال می باشد. متقاضيان با مطالعه دقيق آئين نامه و راهنماي ثبت نام در سامانه مي توانند نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمايند و از مراجعه حضوري به دانشگاهها و موسسات مبدأ و مقصد خودداري نمايند، قابل ذكر مي باشد دانشگاه ها و موسسات تنها به درخواست هايي پاسخ خواهند داد كه از طريق اين سامانه ثبت شده باشند.
دانشجو باید با اطلاع كامل از شرايط آيين نامه مهمانی و انتقال درخواست خود را مبنی بر نوع آن(دو نیمسال میهمانی، تمدید میهمانی، میهمان دائم و انتقال) در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان از تاریخ 1397/02/01 لغایت 1397/02/31 ثبت و با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه یا موسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا نمایند.
تذکر: لازم به ذکر است متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا باید در سامانه سجاد ثبت نام نموده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست مهمانی و انتقال خود را ارائه نمایند.
- متقاضي ميهماني و انتقال مسئول صحت اطلاعات ارائه شده در خصوص شرايط خاص خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هريك از اطلاعات ارائه شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.
دانشجويان متقاضي ميهماني و انتقالي مي توانند درخواست هاي خود را در تاريخ مقرر از طريق اين سامانه به آدرسhttps://portal.saorg.ir ارسال نمايند. لازم به ذكر مي باشد از كليه متقاضيان درخواست مي گردد با مطالعه كامل و دقيق آيين نامه و با آگاهي كامل از شرايط و ضوابط اقدام و تنها از طريق سايت مربوط با كد رهگيري كه به آنها داده مي شود درخواست خود را پيگيري نمايند.
زمـان اجــــرا:
ثبت درخواست متقاضيان ميهماني و انتقال از تاريخ اول ارديبهشت ماه لغايت 31 ارديبهشت ماه هر سال.
بررسي و اعلام نظر دانشگاه و موسسات مبدا از ابتدای خرداد لغایت 15 تير ماه.
بررسي و اعلام نظر دانشگاه و موسسات مقصد از 15 تير لغايت پایان مرداد ماه.
برای دریافت فایل کلیک کنید.
مدیریت امور آموزشی |